In het kort
Samenvatting
Als ICT servicedeskmedewerker ondersteun je dagelijks duizenden eindgebruikers binnen verschillende ministeries. Je werkt vanuit een centrale ICT-afdeling die verantwoordelijk is voor de digitale dienstverlening van meerdere overheidsdiensten. De focus ligt op het analyseren en oplossen van binnenkomende meldingen, gebruikersbeheer en het bewaken van de voortgang. Je bent onderdeel van een backoffice-team dat zich bezighoudt met technische vraagstukken in een omvangrijke en complexe IT-omgeving.
Werken bij een Microsoft Solutions Partner
Wij zijn trots lid van de Wortell Group waar je de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen van Support Engineer tot een specialist in Microsoft Cloud of Security.
Als onderdeel van de Wortell Group, een Microsoft Solutions Partner met indrukwekkende (inter)nationale Microsoft awards, kunnen we je uitdagende werkervaringen bieden en je helpen officiële certificeringen te behalen op weg naar jouw gewenste specialisatie.
Functieomschrijving
De vijf belangrijkste taken in deze functie:
-
Registratie en afhandeling van meldingen
Je verwerkt binnenkomende tickets via TOPdesk en lost meldingen direct op wanneer mogelijk. -
Gebruikers- en toegangsbeheer
Je maakt accounts aan, beheert rechten op mappen en distributielijsten via diverse tooling. -
Analyse en signalering
Je analyseert meldingen om bredere problemen te signaleren en escaleert deze indien nodig. -
Communicatie en voortgangsbewaking
Je informeert eindgebruikers over de status van meldingen en bewaakt de voortgang van openstaande tickets. -
Ondersteuning bij procedures en middelen
Je geeft gebruikers uitleg over aanvraagprocedures en het gebruik van ICT-middelen, inclusief controle op mandaathouders.
Functie-eisen
-
Afgeronde MBO ICT opleiding niveau 3 met minimaal 1 jaar ervaring op een ICT servicedesk
of
Afgeronde MBO ICT opleiding niveau 4 met minimaal 0,5 jaar ervaring op een ICT servicedesk -
Certificering ITIL v4
-
Ervaring met het werken in een IT-servicedeskomgeving
-
Uitstekende beheers van de Nederlandse taal
Bedrijfscultuur
Je komt te werken binnen een landelijke ICT-dienstverlener binnen een overheidsomgeving. Deze organisatie verzorgt de digitale infrastructuur voor meerdere ministeries en overheidsdiensten. De teams werken nauw samen, volgen duidelijke processen en gebruiken moderne systemen zoals Citrix, Intune en Microsoft 365. Betrouwbaarheid, continuïteit en kennisdeling staan centraal binnen deze IT-afdeling die dagelijks ondersteuning biedt aan een gebruikersgroep van ongeveer 20.000 medewerkers.